Jalan jalan dan Spa di Seminyak

October 15, 2016

Hari ni hari free and easy di Seminyak. Bangun pagi, breakfast, pastu terus terjun pool. Naik tengahari, aku keluar cari motor nak disewa. Nak mudah, aku tanya je pada pak Putra, manager villa aku yang super helpful. Mintak je tolong apa, mesti dia akn tolong dan cuba sediakan. Hehe. Terasa macam orang kaya, request macam2. Kemudian dia bawak aku ke kedai sewa motor yang terletak belakang villa je dan yang bestnya aku dapat sewa rate local. Rs 50,000 je bro sehari, murah gile. Aku pun pilih la Yamaha Nouvo, walaupun ada scooterr Scoopi tu. Aku xminat sangat, tak kena citarasa. Haha

Dapat je motor, patah balik villa ambik bini aku kemudian terus keluar ke Seminyak, untuk cari Bodyworks Spa memandangkan bini aku nak try spa kat Bali ni. Berpandukan map yang aku save dari Google Maps, kitorang pergi la jalan-jalan. Jalan di Seminyak lagi senang dari Kuta sebab bukan one-way. Cuma banyak sangat lorong kecik yang ko kena masuk. Tapi once ko dah pusing2, ko akan biasa and tahu mana satu jalan utama mana satu jalan kecik.

Bila aku sampai Bodyworks Spa, aku pun pergi buat booking untuk session aku. Session yang kosong adalah sebelah petang, pukul 6. Spa ni memang famous sampaikan ko kena booking and buat appointment sebab harga affordable di kalangan spa2 ekslusif di Seminyak ni. Setel booking, aku gerak ke Seminyak Square yang tak jauh dari situ. Aku parking tepi jalan je pastu jalan kaki ke sana. Takde apa sangat pun, tak semeriah Jalan Raya Seminyak yang lagi banyak butik dan designer shop. Seminyak Square ni cuma ada bar, western restaurant dan kedai baju je. Not worth it to visit.
Attraction spot kat Seminyak Square. Papan tanda ni la
Lepas tu aku singgah di Starbuck berhampiran, lepak minum Java Chip Frappucino sambil borak2 dengan bini aku. Minum Frappucino sambil layan tengok jalan raya yang busy dengan tourist ke sana sini. Lepas tu kitorang pun balik ke villa dan on da way tu, kitorang singgah tapau di warung nasi padang yang berdekatan dengan villa. Petang tu aku gerak semula ke spa dan nikmati sesi massage Aromatheraphy selama 1 jam setengah. Perghh marem, bak kata orang jawa. Hehehe. Bau jasmine dengan lagu slow ala Bali, memang layan bro. Abis massage, berendam pulak dalam hot bath penuh bunga2. 
Kawasan bar di spa

Kawasan menunggu

Hot bath dalam bilik

Bilik massage 
Di Bodyworks, masseur semuanya pempuan and sorang masseur untuk sorang customer and massage dilakukan dalam bilik private. Decor spa ni menarik jugak, cantik memang menenangkan dengan bau-bau minyak. Staff kat sini pun friendly and baik.

Setel spa, aku balik ke villa letak barang2 pastu keluar balik cari tempat untuk dinner. Aku ke Restoran Nasi Tempong di area Sunset Road. Nasi Tempong Ayam Bakarnya memang umpphh, kalah Wong Solo Seksyen 7 Shah Alam. Sambalnya pedas gila sampai aku rasa nak pengsan makan. Sayurnya banyak dan nasi putihnya sedap gila. Aku tak tau la dia pakai beras apa tapi makan nasi saje pun dah sedap. Harga standard warung la tak mahal macam restoran yang supir aku bawak masa pergi tour. Kalau datang Bali, memang patut rasa nasi tempong ni. Balik Malaysia pun aku dok teringat lagi nasinya.
Sempat ambik menu je. Makanan tak sempat, dah habis makan
So damage untuk harini adalah seperti berikut:

Sewa motor - IDR 50,000
Starbuck (Frappucino Java Chip) - IDR 63,000
Lunch (Nasi Padang) - IDR 30,000
Spa (Boyworks Seminyak) - IDR 417,000/person
Minyak motor - IDR 20,000

You Might Also Like

0 comments

Pinterest

Flickr Images

Instagram